Gerard

Gerard Rasing (1966)
Senior Consultant Food & Retail

Van jongs af aan al een sterke binding met de Food sector en in het bijzonder de Agri-business. Met een open mind heb ik uitgebreid kennis gemaakt met veel facetten op het gebied van productie, handel en Retail in de ultra verse food sector. Kwaliteit en management waren daarbij belangrijke aandachtsgebieden. Om de  bedrijfsmatige kant nog beter te doorgronden heb ik een studie bedrijfskunde gevolgd. Mijn veelzijdige carrière heeft zich vooral afgespeeld binnen de ( Europese) food Retail of was er sterk aan gerelateerd.

Loopbaan:

  • Ruim acht jaar actief met kwaliteitscontrole en kwaliteitsmanagement op de groenten en fruit veiling in Bemmel.
  • Een jaar als salesmanager in het hard fruit bij de Greenery in Utrecht
  • Als merchandiser bij Coop supermarkten vier jaar verantwoordelijk voor het toetsen van het beleid en het aansturen van de AGF verantwoordelijken op de afdelingen.
  • Zes jaar als internationaal accountmanager binnen de food Retail en de food service sector bij de Greenery.
  • Ruim anderhalf jaar als commercieel manager bij Groentehof, een groente snijbedrijf in Helmond, leverancier aan de food Retail.
  • Vier jaar als Productmanager AGF, bloemen & planten en convenience bij Coop Supermarkten. Verantwoordelijk voor Inkoop, assortiment, omzet en marge.
  • Vier jaar als commercieel directeur bij All Season Fruit, een bedrijf actief in de internationale zacht fruit sector met haar klantenkring in de Europese food Retail.
  • Ruim drie jaar als commercieel directeur bij Origin Fruit Direct in Rotterdam. Een bedrijf die zich hoofdzakelijk bezig houdt met importeren van overzee druiven en citrusvruchten met als afzetgebied de Europese ( Retail) markt.

Kenmerken en ervaring:

Positieve instelling, energiek, gedreven en passie voor alles wat me bezig houdt. Ondernemend en altijd op zoek naar passende oplossingen.
Kennis van kwaliteitsmanagement, accountmanagement, categorie management en alle aspecten van de supply chain in de FMCG.
Kennis van de (internationale) Retail markt en Business development.
Ervaring met zowel het Business to Business als Business to Consumer model.

Persoonlijk:

Het belangrijkste aspect in het realiseren van een goede werkrelatie begint voor mij bij het uitgebreid verdiepen in de mens en het bedrijf.  De tijd nemen en interesse tonen voor de persoon en de bedrijfscultuur. Ontdekken waar de echte interesse ligt en waar een goed gevoel ontstaat. Ruime kennis krijgen van karakter en bedrijfscultuur. Het vormt de basis voor het tot stand brengen van een prettige en succesvolle werkrelatie.

Rol binnen GCC:

Binnen GCC zal mijn aandacht met name uitgaan naar de food-Retail branche. Bedrijven actief op dit gebied, op zoek naar een passende invulling van een of meerdere openstaande management vacatures, laat het me weten. Ik ga er graag mee aan de slag. En potentiele kandidaten, op zoek naar een nieuwe, uitdagende functie in de food-Retail branche, meld je zelf! Maak jouw uitdaging ook de mijne. Samen vinden we een mooie invulling binnen een bedrijf wat bij je past.